top of page
Search
  • talsegre

BE YOURSELF, D'ONT FOLLOW TRENDS

Updated: Feb 7


Be yourself, don’t follow trends

זה אמנם מוטו שמלווה אותי מגיל צעיר, אבל השנה מתחדד, (למרות שגם אני נופלת לפעמים) ומסוגלת להיות סאקרית לא קטנה של טרנדים חמודים, אבל באופן כללי משתדלת לבדוק שאני בוחרת דברים שנכונים לי.


כשאני אומרת אל תעקבו אחרי טרנדים, הכוונה שתהיו יותר קשובים לצרכים שלכם!


אחד הדברים הראשונים והחשובים לפני שמתחילים תהליך של עיצוב בית הוא לעצור רגע ולהבין מה היינו רוצים שיקרה בבית שלנו, איזו אווירה אנחנו רוצים לייצר, האם אנחנו רוצים יותר חללים פרטיים, יותר חללים ציבוריים (חללים משותפים לכל המשפחה).

מה נכון לנו ולמשפחה שלנו כי בית מספר כל כך הרבה על האנשים שגרים בו בין אם נרצה או לא.


תעדיפו שהבית שלכם יספר את הסיפור שלכם! ולא סיפור של מישהו אחר.

הבית בצורן

מכירים את התופעה הזו שנכנסים לבית והוא נראה בדיוק כמו עוד בית גנרי בשכונה, בלי אופי ובלי צבע. מאוד יפה ו"מעוצב" אבל איך לומר, משעמם. אנשים נכנעים לטרנדים בלי לעצור ולחשוב


האם זה נכון להם?


האם יש להם תקציב מתאים?


אנשים אוהבים מה שיש לאחרים, למרות שלא תמיד, אם לא לומר לרוב!

זה ממש לא מתאים להם. כמו שלא תבחר בגד כי יושב על מישהו בצורה מושלמת, ככה לא נבחר רהיט / חדר רחצה / סגנון מטבח רק כי ראינו אצל מישהו אחר.


הבית בצורן: ללקוחות היה חשוב לקבל מטבח לבן ונקי, כמובן שאם יש ללקוח חלום אני תמיד מנסה לראות איך אפשר להגשים לו אותו. אז חיפשנו משהו שיתן בכל זאת את האופי למטבח. יצרתי קוביה פתוחה בגוון טורקיז שמתאים לפלטת הצבעים שנבחרה לבית ובחיפושים אחרי חומרי הגלם הסופיים מצאנו אריח קשקשים שיש שישתלב בצורה נעימה עם המטבח שלנו.

הפרטים הקטנים הם אלה שהופכים מטבח לבן נקי סטנדרטי למטבח עם אופי.

טרנדים באים והולכים, הבית נשאר איתנו לכמה שנים במקרה הטוב, במקרה השני אם אנחנו טיפוסים שלא אוהבים שינויים נחיה בבית עד ליום שישתנה הסטטוס שלנו ונרצה לעשות שיפוץ.

לכן חשוב שנאהב ונתחבר לחלל.





קושי נוסף שאנחנו נתקלים בו הוא תרבות השפע,

כל כך הרבה סגנונות שתופסים היום מקום, סגנון בוהו, סגנון באלי, סגנון מודרני נקי, סגנון ארט דקו, קרניזים שחזרו לאופנה ומחזירים את הסגנון הקלאסי.


אין יותר נכון ולא נכון, הכל תופס!


חנויות מלאות בהיצע ושפע שמקשה על הבחירה. כל קולקציה שיוצאת יפה יותר מהקודמת, היצע של חומרי גלם, צבעים ועושר שלא היה כמותו בעבר.

לא הכל מתחבר אחד לשני, שני פריטים יפים אחד ליד השני לוודא דווקא ייתנו לנו את התוצאה הרצויה ולא מעט פעמים אנשים נופלים למלכודת הזו.







חלק משמעותי של מעצב/ת בתהליך התכנון היא בניית שפה, קו מנחה לבית, פלטת חומרים, לעתים עזה וצבעונית, לעתים רגועה ומונוכרומטית. אבל תמיד! עם קו מנחה.

ברגע שיש שפה עיצובית לבית, צבעוניות וחומריות מוכתבת מראש, כשמגיעים לחנות ממוקדים הרבה יותר קל לבחור. קו מנחה לפיו הולכים הבית מקבל זרימה נכונה ונעימה.


LOOK&FEEL טיפוסי ללקוח


טרנד מסוים, כזה או אחר לא בהכרח מתאים לכם, לסגנון הבית שאתם רוצים לחיות בו, לצבעוניות המתאימה לכם, לא בהכרח מתאימה לפרוגרמה של הבית ולצרכים.


לא פעם קורה תוך כדי תהליך שלקוח נדלק על משהו ולא בהכרח מתחבר לקו העיצובי.

יש להיזהר מבחירה ושינויים תוך כדי תנועה בפעמים רבות הן מתכון לעיצוב לא טוב!

על מנת לא ללכת לאיבוד, ליפול לפיתויים חיצוניים ויש לא מעט כאלו בדרך, חשוב לעבוד לפי שלבי תכנון מסודרים וליצור קו מנחה, קוהרנטי של עיצוב.


פנטהאוז ראשון לציון

שלבים חשובים בתכנון:


1. אפיון צרכים עם הלקוח:

אחד השלבים החשובים ביותר בפרויקט, זה שלב בו יושבים יחד ומאפיינים את צרכי הדיירים, אופי המשפחה, איך הייתי רוצה שהבית שלי ירגיש, מה הוא ישדר. איך הייתי רוצה להרגיש כשאני נכנס הביתה.

2. תכנון כללי של החלל:

אחרי שאפיינו את הצרכים אנחנו פונים לתכניות הבית / חלל ומקבלים מושג לגבי אזורי חלוקה של הבית. אזורים ציבוריים מול אזורים פרטיים. עוברים על רשימת הצרכים שיש ללקוח ומוודאים שיש לנו בתכנית מקום לכל החלומות / רצונות של הלקוח.

3. הגדרת חומרי גלם, צבעוניות, השראות:

השלב השני והשלישי מגיעים יחד, לפעמים זה מקדים את זה ולפעמים להפך. יש פעמים שהשראה מסוימת תכתיב לנו את חלוקת החלל / העיצוב ולעתים, החלל והצרכים הם אלה שיכתיב לנו את החלוקה.

4. הלבשת הבית:

הלבשת הבית ובחירת ריהוט מגיעים בשלב האחרון אך בתכנון נכון, פריטים אלה ידועים לנו מראש, הם מוזמנים בהזמנה מוקדמת ובשלב הלבשת הבית עושים רק השלמות.

בתהליך העבודה אני מחברת בין צרכים לחלומות, דרך אפיון הצרכים, בשיתוף עם לקוחות אני מתכננת עבורם את החלומות שלהם.


ולכם, כל מה שנשאר זה לחלום...




49 views0 comments
bottom of page