top of page
Search
  • talsegre

מה שלא תעשו לפני המעבר פשוט לא יקרה!

Updated: Mar 25, 2021


בטוח שמעתם פעמים רבות את המשפט "מה שלא תעשו לפני המעבר פשוט לא יקרה".


רוצים לדעת את האמת? אם אתם יחידי סגולה, מטורפים על עיצוב הבית, יש לכם הרבה זמן פנוי או תקציב בלתי מוגבל התמזל מזלכם והמשפט הזה לא תקף עבורכם!

אם אתם כמו רוב האנשים, ככל הנראה שכשתגיעו לסיום פרויקט חייכם, שיפוץ / בנית בית החלומות לאחר תקופה ממושכת ולעתים מלאה במתחים ולחץ. לא תרצו לבזבז עוד דקה נוספת מזמנכם או כסף מיותר על עיצוב הבית. אני יוצאת מנקודת הנחה שבכל פרויקט יש חריגה בזמן ובתקציב שנלקחים מראש וכלפיהם מגלים סלחנות, כאשר אחריה מגיע שלב בו אחד מבני הזוג מיצה את התהליך. כל העולה על רוחו הוא לשבת עם כוס קפה ולהתרווח בסלון החדש.

ככה ממש בלי ששמים לב, חולפות להן השנים וכל מה שדמיינתם שתעשו ביום מן הימים פשוט לא קורה.



הבית בצורן. עיצוב טל וולנסקי


מכירים את התופעה של חוטים שיוצאים מהקיר באמצע הסלון, הגעתם לשלב של רכישת אמנות ווילונות לבית אבל לא נשאר תקציב, בפועל אלו דברים קטנים שלעתים פשוט נזנחים אבל הם אלה שגורמים לבית להרגיש כמו בית. עברתם לדירה החדשה שעוצבה מדהים אבל אתם יושבים יום יום בסלון ויש פרט אחד קטן שמטריף אתכם. יציאות הרמקולים מהקיר!

בתהליך התכנון כששאלו אתכם האם לשים נקודות עבור רמקולים, חשבתם לעצמכם שהנה עוד רגע תרכשו סט רמקולים חדשים. בפועל לא תמיד זה קורה, בסיום השיפוץ נגמר התקציב ומערכת שמע היא אחד הפריטים אשר נמנים עם הפריטים שיורדים מרשימת הקניות. יחד עם אמנות, ווילונות.


איך נתגבר על הבעיה הזו באמצעות תכנון מקדים?

אפשרות אחת והיא העדיפה, היא להכניס את מערכת השמע לתקציב מראש.

1. רכישת המוצר בשלב מוקדם תאפשר להכיר את המפרט שלו על מנת לתכנן בצורה המיטבית את היציאות

2. תתאפשר התקנה של המוצר בשלב התקנת גופי התאורה.

במידה והחלטתם לבצע תכנון מקדים ולא לקנות מערכת שמע, אין בעיה! בזמן הבניה דאגו לבקש מהקבלן לסגור את הקיר בצורה יפה. יש לוודא סימון מיקומי הנקודות על גבי התכניות זהה למבוצע בפועל, חשוב שתזכרו לשמור את התכניות בכדי לגלות את הנקודות בבוא העת.



אמנות או נמות, חובה להשאיר תקציב לאמנות.
עיצוב חדר שינה טל וולנסקי
תמונות נבחרו על ידי לקוח בהכוונה שלי גלריה 35_1

לגבי אמנות, האג'נדה שלי מאוד ברורה! אני תמיד אשאיר חלק מהתקציב עבור פרטי אמנות לבית.

אני פריקית של אמנות ואני מאמינה שבית בלי אמנות הוא בית בלי אופי, לכל אחד יש את סגנון האמנות אליה מתחבר לכן לא תהיה בעיה למצוא את האמנות הנכונה עבורכם. אצלי בבית יש תמונות של הצייר "מ. קדישמן" הצייר האהוב עליי, בנוסף אני מציירת לכן חלק מהתמונות שתלויות אצלי בבית הם ציורים שציירתי בעבר.

לגבי סגנון האמנות אין צורך לפחד משילוב סגנונות! כי באמנות כמו באמנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה.

עכשיו לתקציב, בטח אתם שואלים את עצמכם איזה חלק מהתקציב תצטרכו להקצות? התשובה לכך מאוד מורכבת וזה תלוי איזה טיפוס אתם ולאיזה חלל בבית תרצו לרכוש אמנות. זה המקום של מעצבת לתכנן ולהגדיר מראש היכן מקצים מקום לאמנות, גודל התמונה / הדפס / פריט.

מחקר קצר יוכל לעזור להבין את טעם הלקוח, לכוון לתקציבים המתאימים ויעזור להיצמד בקלות לתקציב שהוגדר מראש. היום ניתן לרכוש אמנות ורפרודוקציות במחירים שפויים לחלוטין, עבודות של מעצבים צעירים, הדפסים, עבודות קרמיקה ועוד, לכן גם תקציב לא גדול של כמה מאות שקלים יכול להספיק.

אם אתם לא מחובבי התמונות ישנן מדיות נוספות של אמנות ועבודות יד שיוכלו להוסיף אופי לבית.

MY WISH LIST:



הסיבה שלאנשים אין אמנות בבית פעמים רבות היא עקב חוסר תכנון נכון של תקציב וזלזול בפרטים הקטנים, אבל זה כבר לפוסט אחר בנושא חלוקת תקציב ותכנון...

ציורים בצבעי מים טל וולנסקי







46 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page